Українська література, 5 класПозакласне читання. М.Павленко "Миколчині історії"
1. Прочитайте про письменницю
Павленко Марина Степанівна народилася 30
березня 1973 року в селі Старичах Яворівського району Львівської області. У
дворічному віці переїхала з батьками на Черкащину. Протягом 1991–1996 років
здобула вищу педагогічну освіту в Уманському державному педагогічному інституті
(нині університеті) імені Павла Тичини. З 1995 по 2000 роки працювала
вчителькою початкових класів Уманської міської гімназії. З 2000 року – викладач
кафедри української літератури й українознавства Уманського державного
педуніверситету імені Павла Тичини. Кандидат педагогічних наук, доцент, автор
багатьох наукових публікацій, методичних рекомендацій «У країні Лісових
Дзвіночків» (2002) і монографії «Тичининська формула українського патріотизму»
(2002), за яку удостоєна літературної премії «Благовіст». Упорядник спогадів
про Павла Тичину «З любов’ю і болем» (2005).
М. Павленко пише
поетичні та прозові твори. Починає друкуватися з 1990 року. Має багато
публікацій у періодичній пресі, мистецьких часописах («Березіль», «Кальміюс»,
«Дзвін», в тім числі у тих, що видаються за кордоном: вірменському – «Гарун», в
італійському – «Артекультура», в німецькій «Соборності»), альманахах та
колективних збірниках. Автор багатьох цікавих книг для дітей. Вона ілюструвала
книги- розмальовки для дітей. З 1997 року член Національної Спілки
письменників України
Основні твори:
-збірки поезій:
«Бузкові зошити» (1997), «Чар-папороть» (2002), «Душа осики» (2006)
-збірки
«дорослих» оповідань «Як дожити до ста» (2004), удостоєної Міжнародної
недержавної україно-німецької премії імені Олеся Гончара
-романи для
підлітків «Русалонька із 7-В або Прокляття роду Кулаківських» (2005) (ця книжка
разом зі збіркою «Як дожити до ста» удостоєна премії ім. Михайла Чабанівського
2006 року) й «Русалонька із 7-В та Загублений у часі» (2007)
-книги казки
«Півтора бажання (Казки старої Ялосоветиної скрині)» (2007) та «Домовичок із
палітрою» (2007).
Підсумуємо:
Марина Павленко – письменниця - дочка вчителів –
художниця – науковець – педагог – член Національної спілки письменників
України.
2. Прочитайте твори. "Найда", "Вечеря", "Ураган" та інші.
3. Записати у зошити прислів’я про дружбу і добро;
Написати твір – роздум «Мої враження від прочитаного твору» (5-10 речень).
Українська мова, 5 клас
1.Письмовий твір-роздум за колективно складеним
планом у художньому стилі (орієнтовні теми: «Чому необхідно знати історію свого
народу», «Чому потрібно берегти природу»
«Чому необхідно знати історію свого народу»
План
1. Історія –це не просто минуле.
2. Що дає людині вивчення історії?
3. Без минулого немає майбутнього.
«Чому потрібно берегти природу»
План
1. Як людина пов’язана з природою.
2. Вплив довкілля на людину.
3. Оберігати природу –любити свою Батьківщину.
Русский язык, 9 класс
Сделать синтаксический разбор предложений.
1.
С моря в ответ отрывисто грянул пушечный выстрел, и когда дым лёг на сверкавшие
искрами волны, всё опять стихло. (В.Короленко)
2.
Счастье не в том, чтобы делать всегда, что хочешь, а в том, чтобы хотеть того,
что делаешь. (Л.Толстой)
3.
Дела управляются их целями: то дело называется великим, у которого велика цель.
(А.Чехов)
4.
Разговор и слова нужны, но они только начало, вся суть жизни в делах, в уменье
перехода от слова к делу, в их согласовании. (Д.Менделеев)
Составить диалог
Діалог. Складання інформаційних і спонукальних діалогів з
використанням складних речень. «Ми
талановиті та працелюбні. Українці світові»Используя Интернет-ресурсы и свой жизненный опыт, составить диалог 10-12 реплик о выдающихся украинцах, которые прославили нашу Родину на весь мир и которые являются для вас образцом для подражания.
Не забудьте о том, что выражения приветствия в общее количество реплик не засчитываются. Постарайтесь реплики оформить в виде сложных предложений.
Желаю творческих успехов!
6 класс, русский
язык
Прочитай внимательно теоретический
материал.
1. Двойные согласные пишутся на стыке префикса и корня, если префикс заканчивается, а корень
начинается одной и той же согласной буквой, напр.: беззаконный, бессердечный, преддипломный, контрреволюционный, посттоталитарный.
2. Двойное н и двойное с пишутся
на стыке производящей основы и суффикса, если основа кончается, а суффикс
начинается одной и той же согласной н или с:
в словах с суффиксами -н(ый, ой), напр.: длинный (от длина), старинный (старина),
каменный (камень), карманный (карман), доменный (домна), законный (закон),
гостинный (от сущ. гостиная: гостинные разговоры, гостинный завсегдатай), чеканный
(чеканить), временный и временной (время, времени), стенной (стена);
-н(ий): осенний (осень), сторонний (сторона), ранний (рано); -ник: ценник (цена);
-ниц(а): звонница (звон); -нича(ть): обезьянничать (обезьяна);
в словах с суффиксами -ск(ий), напр.: матросский (от матрос), русский (Русь),
арзамасский (Арзамас), черкесский (черкес); -ств(о): искусство (искусный).
3.
Буква –н пишется в суффиксе –ин-: гусиный, тополиный.
4.
Буква –н пишется в суффиксе –ан-(-ян-): кожаный, глиняный. Исключения:
стеклянный, деревянный, оловянный.
5.
Буквы –нн- пишутся в суффиксе –енн-(-онн-): болезненный, станционный. Исключения:
ветреный, но безветренный, обветренный, заветренный
(т.е. с префиксом).
Теперь смело приступай к
выполнению заданий!
Упражнение 1. От данных существительных образуйте прилагательные, выделите суффиксы.
Корень, тыква, зверь, клюква, единство, олово, Отечество, голубь,
овчина, нефть, соболь, стекло, длина, обед, сокол, старина, полынь, революция,
кухня, смола, ястреб, земля, трава, авиация, солома, цена, листва, искусство, лимон, гусь, ветер, истина,
осень.
Образец: корень –коренной.
Упражнение 2. Выделенные сочетания слов замените одним
словом –прилагательным. Запишите полученные словосочетания. Выделите суффиксы.
Образец: Ночь, когда светит
луна, – лунная ночь.
Скамья, сделанная из дерева,
–
Галерея, в которой хранятся
картины, –
Гнездо, в котором живут осы,
–
Банка, сделанная из жести,
–
Дробь, издаваемая барабаном,
–
Каша, сваренная из овса,
–
Вещь, имеющая цену, –
План, выработанный
государством, –
Шляпка, изготовленная из
соломы, –
Кольцо, сделанное из серебра,
–
Скатерть, сшитая из полотна,
–
Посуда, сделанная из стекла,
–
Часы, висящие на стене, –
Комната, где принимают
гостей, –
Зелень, выросшая весной,
–
Упражнение 3. Вставьте пропущенные буквы. Расставьте знаки
препинания.
Перед вами – обыкнове..ый
письме..ый стол, покрытый суко..ой скатертью. На нём – всё необходимое для
работы деревя..ый стаканчик с карандашами чернильный прибор ручка костя..ой
ножик для разрезания книжных листов дли..ые ножницы клей. В левом углу стоит
высоче..ая лампа со стекля..ым абажуром. В правом – лежит стари..ая книга в
тёмном кожа..ом переплёте и большой коричневый портфель. На крышке портфеля
серебря..ая пластинка с дарстве..ой надписью, которая была сделана, вероятно, в
какой-то торжестве..ый день.
11 класс, русский язык
Спишите (наберите) текст. Вставьте пропущенные буквы. Расставьте недостающие
знаки препинания.
Мы пр..н..сли из сарая ящик насыпали его (до)верху
землёй и п..р..садили в не.. маленькую б..р..зу. Ящик поставили у окна и через
день опустивш..ся ветки б..р..зы поднялись.
В саду пос..лилась осень но лист..я б..р..зы
оставались з..л..ными.
Ноч..ю пр..ш..л первый заморозок. Он надышал
х..л..дом на стёкла они запотели. Заморозок посыпал зернистым инеем крыш..
захрустел под ногами.
Я оделся и выш..л в сад. Ре..кий воздух обмыл х..л..дной водой сон сразу
прош..л. Разг..рался ра..вет. Синева на востоке сменилась багровой мглой
похожей на дым пожара.
Я в..рнулся в комнаты в них было тепло, со(н, нн)о. В бледном свете зари
стояла в кадке б..р..за. Я подош..л к б..р..зе
вся она за эту ночь пож..лтела. Комнатная т..плота не спасла б..р..зу. Через
день она облетела вся как будто не
хотела отставать от своих подруг осыпавш..хся в холодных лесах рощах.
Все мы были огорчены. Последняя память о лете исчезла. Знакомый лесничий усм..хнулся когда мы ра..казали ему о своей попытке спасти з..л..ную листву на б..р..зе.
Все мы были огорчены. Последняя память о лете исчезла. Знакомый лесничий усм..хнулся когда мы ра..казали ему о своей попытке спасти з..л..ную листву на б..р..зе.
Б..р..зу мы высадили в сад. Этим и кончилась наша попытка сохранить
зимой память о лете.
Зарубіжна література, 6 клас. Позакласне читання
1. Ознайомтеся з біографією Шолома-Алейхема.
Шолом-Алейхем (1859-1916)"Шолом алейхем" – традиційне єврейське привітання, яким обмінюються при зустрічі. Воно у перекладі означає – "Мир вам!" Такий псевдонім вибрав собі письменник, який завжди писав про народ і для народу.
Шолом-Алейхем – літературний псевдонім Шолома Нухимовича Рабиновича – класика єврейської літератури, який народився 2 березня 1859 року в українському містечку Переяславі, нині Переяслав-Хмельницький Ранні роки майбутній письменник провів у містечку Воронці Полтавської губернії.
Тут він одержав початкове виховання у хедері – єврейській релігійній школі. Коли Шолому виповнилося 13 років, померла його мати, батько оженився на злій і сварливій жінці родом із Бердичева. Непосидючий та допитливий хлопчина став записувати щедрий "фольклор" своєї мачухи.
Закінчивши російське повітове училище, Шолом став вчителювати у маєтку свого майбутнього тестя – багатого арендатора Мейлаха Лоєва. Романтичне кохання до своєї учениці Ольги Лоєвої закінчилося одруженням.
Перші вірші та оповідання Шолом-Алейхем написав та опублікував на іврит, підписуючи їх за порадою дружини "Ш.-А".
У 1883 році Шолом-Алейхем почав публікувати оповідання на мові ідиш. У 1888 році письменник починає втілювати у життя свою давню мрію – роботу зі складання збірників "Єврейська народна бібліотека". Невдовзі Шолом-Алейхем видає перший збірник своїх творів для цієї серії, куди ввійшли "Стемпеню", "Іосл-соловей", "Суд над Шомером".
У 1894 році Шолом-Алейхем пише комедію "Якнегаз". У цьому ж році письменник починає роботу над романом "Тев’є-молочник", який став шедевром світової літератури. Тев’є – образ, що уособлює мудрість, красномовство, працелюбність, безжурний характер. Кожна його фраза – це афоризм. Історія життя Тев’є, як і самого Шолом-Алейхема, насичена зльотами і падіннями, але обоє, не дивлячись ні на що, залишаються вірними своїм життєвим ідеалам – добру та справедливості. Одночасно з "Тев’є-молочником" Шолом-Алейхем починає писати свого знаменитого "Хлопчика Мотла". У творах Шолом-Алейхема дуже часто згадується Касрилівка (йшлося про Бердичів). В 80 -90 роках XIX століття письменник часто бував в Бердичеві і Житомирі. Місцевий матеріал покладений в основу багатьох нарисів, фейлетонів та оповідань, написаних протягом 1883 - 1894 років: "Перехвачені на пошті листи", "Картини Бердичівської вулиці". Усі твори Шолом-Алейхема пройняті духом часу. Пізніше його добрий гумор переходить у їдку сатиру. Скривджений до глибини душі ділом Бейліса, Шолом-Алейхем бореться проти антисемітизму й знаходить підтримку серед української та російської інтелігенції /В.Г. Короленко/. Після єврейських погромів 1904 - 1905 рр. Шолом-Алейхем емігрує до Америки. Довгих 11 років він блукав, хворів, але продовжував писати.
Помер Шолом-Алейхем 13 травня 1916 року в Нью-Йорку і похований на Бруклінському цвинтарі.
Глибока людяність, невичерпний гумор, знання національного єврейського характеру, народної мудрості – все це складає образ письменника і людини Шолом-Алейхема, якого і дотепер люблять і шанують в усьому світі. Його ім’я носять вулиці багатьох міст України, в тому числі Києва, Житомира, Бердичева, Одеси, Львова, Чернівців, Переяслав-Хмельницького та ін.
У 2009 році під егідою ЮНЕСКО відзначалась 150-річниця від дня народження письменника.
2. Прочитайте текст. https://www.ukrlib.com.ua/styslo-zl/printit.php?tid=8496
3.Напишіть твір-мініатюру (5-7 речень). "Що мене найбільше вразило в долі Мотла?"
3.Напишіть твір-мініатюру (5-7 речень). "Що мене найбільше вразило в долі Мотла?"
Русский язык, 9 класс.
Задание для контрольного диктанта
1. Подберите заголовок к
тексту.
2. Спишите текст,
вставляя пропущенные буквы, где необходимо.
3. Расставьте знаки препинания.
3. Расставьте знаки препинания.
Любить книгу значит п..нимать её понимать значит пр..славлять её и пр..пагандировать пропагандировать значит пр..нять на себя
ответстве..ость за формирование и развитие ч..ловеческого с..знания. Уподобим
же без слишком большо..о пр..увеличения труд библиотекаря труду п..дагога а
своих старых уч..телей ч..ловек всегда вспоминает.. с т..плотой и
благодарностью за всё что они дали ему научив прежде всего искать и ц..нить
высокую правду ж..зни.
Когда п..р..ступаеш..
порог библиотеки то сразу п..падаеш.. в
сложный мир писательских судеб. Я всегда пр..никаюсь особым настроением в хранилище
книг потому что тут ощущ..еш.. не только ход времени но и в..личие писательского дела если оно осущ..ствляет..ся с талантом и
чистой совест..ю.
Библиотека
это не только книга. Это прежде всего колос..альный к..нцентрат спре..ованного
времени как бы сопряжение тысячелетий
человеческой мысли п..р..несённой на пергамент папирус бумагу для жизни в постоянстве а не в текучести. Вы входите
в храм Сбережённого Времени чтоб приобщит..ся к этому в..ликому постоянству в
текучести. Вы становитесь его естестве..ой
органической частицей потому что здесь н..льзя читат.. без отдачи своей
собстве..ой творческой энергии для понимания и усвоения прочита..ого.
Контрольный диктант по русскому языку для 7 класса
Мурав..и
Спишите
текст, вставляя пропущенные буквы, где необходимо. Расставьте недостающие знаки препинания.
В нашем лесу очень много мурав..иных куч
но один муравейник особе(н,нн)о высок, больше моего шестилетнего внучонка Саш..
. Гуляя по лесу мы заходим к нему
понаблюдать за жизнью мурав..ёв. Тихий ровный ш..рох исходит в погож..й день от
муравейника. Сотни тысяч насекомых копошат(ь,?)ся на поверхности его купола
тащ..т куда-то веточки затыкают и откупоривают свои многочисле(н,нн)ые ходы
вытаскивают погрет(ь,?)ся на солнышке белые личинки.
Десятки узеньких тропок разбегают(ь,?)ся
от мурав..иного города. Непрерывным потоком деловито бегут по ним в высокой
траве мурав..и. Одна из тропок привела нас на самый б..р..г нашей реки. Там над
обрывом росло н..большое д..р..вце. Е..о ветви и лист..я были облеплены мурав..ями.
Мы вн..мательно осмотрели д..р..вце. На
нём оказалось множество з..л..новатых тлей плотной ма(с,сс)ой неподвижно сидевш..х на
нижней стороне лист..ев и у основания черенков. Мурав..и щ..котали тлей своими
усиками и пили сладкий сок, который тли выпускали.
Известно, насколько разнообразны виды
мурав..ёв. Крупные рыж..е лесные мурав..и очень сильно отличают(ь,?)ся от
маленьких ч..рных мурав..ишек-сладкоежек частенько заб..рающихся в сахарницу в
лесном нашем домике. Учёные насчитывают на Земле тысячи видов мурав..ёв. Все
они живут многочисле(н,нн)ыми обществами. Самые крупные из мурав..ёв достигают
размера трёх сантиметров.
Створені тести
Російська мова, 7 клас
Українська література, 5 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 8 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 5 клас
Російська мова, 11 клас
Українська мова, 5 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Російська мова, 6 клас
Українська література, 5 клас
Російська мова, 9 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 5 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Російська мова, 6 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 6 клас
Зарубіжна література, 9 клас
Російська мова, 5 клас
Українська література, 5 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 7 клас
Українська література, 5 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 8 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 5 клас
Російська мова, 11 клас
Українська мова, 5 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Російська мова, 6 клас
Українська література, 5 клас
Російська мова, 9 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 5 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Зарубіжна література, 6 клас
Російська мова, 6 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Зарубіжна література, 7 клас
Російська мова, 6 клас
Зарубіжна література, 9 клас
Комментариев нет:
Отправить комментарий