Впровадження ІКТ


Педагогічна ідея –це повітря, у якому 
розправляє крила педагогічна творчість.
В.Сухомлинський
Реформування освіти в Україні потребує змін в конструюванні змісту, цінність якого ставиться в залежність від того, наскільки він доступний для застосування методик, які формують розвинену, творчу, мислячу особистість.
Серед першочергових завдань, які вирішує сучасна школа, чільне місце посідає завдання розвитку особистості школяра. Воно підпорядковує у своїй сутності розгляд низки філософських, наукових, практичних та естетичних площин освіти, проекція вирішення яких убачається в реалізації навчальних дисциплін на сучасному рівні.


Важко визначити номінативним якийсь із освітніх ракурсів, бо лише в комплексі вони реалізують мету, передбачену не тільки інструктивними листами Міністерства освіти і науки, але й самим часом, дійсністю, що склалася у світі в цілому та країні зокрема.
Думка  про те, що уроки літератури вирізняються з-поміж усіх навчальних предметів загальноосвітньої школи, не потребує доказів. Саме література виконує головну роль у формуванні світогляду, характеру й особистісних якостей, естетичних смаків учнів. Високе мистецтво слова допомагає читачам усіх вікових груп пізнати великий і складний світ, себе в ньому, осмислювати людські стосунки й знаходити шлях до «царства» краси та істини, вибудовувати храм духовності.
Метою сучасного уроку стає вже не нагромадження знань, а пошукова діяльність, спрямована на формування вмінь і навичок щодо орієнтації в інформаційному просторі. Нового звучання набуває не стільки констатація проблеми, скільки доцільність і шляхи її розв’язання.  
Отже, нового значення набуває співпраця на уроці вчителя та учня, які будують свою навчально-пізнавальну роботу навколо художнього твору, інформації про нього, його творця. Саме тому в полі зору педагога-словесника є, на мій погляд, розв’язання проблеми, як допомогти дитині осягнути перш за все саму себе, відчути радість від емоцій, своєї неповторності. Удається реалізувати такі завдання  лише на уроках співтворчості, побудованих на абсолютно паритетних умовах, де вчитель і учень як рівний з рівним досягають у спільній праці вершин прекрасного, де головне місце в роботі відводиться учневі. На вчителя покладаються організаторські функції: скерувати роботу учнів, спрямувати їхні думки, необхідні для розуміння твору,  в потрібне русло.
На уроці літератури не просто відбувається знайомство з новим художнім твором, а здійснюється поліфонічне спілкування:
Важливим завданням словесника залишається формування в кожній непересічній особистості школяра кваліфікованого читача. Спробую висловити точку зору щодо можливостей реалізації цієї проблеми в межах сучасного уроку.
Урок літератури –це урок образного сприйняття світу як найбільш яскравого й доступного для дитини. Він змушує працювати уяву, фантазію, розвиває розумові, пізнавальні, творчі здібності, формує особистість кваліфікованого читача.

Учителеві варто вибрати правильний шлях для структурної побудови уроку, що базується на алгоритмі:

Від зацікавлення –через здивування –до захоплення і пізнання. Долаючи простір і час, до сьогоднішніх читачів доходять думки і почуття найсвітліших умів людства. Щоб були вони адекватно сприйняті, учитель, за словами методиста Р.Ф.Брандесова, має виконувати функцію своєрідного підсилювача художніх емоцій літературного твору, творця невидимого зв’язку між досвідом поколінь.
«Від образного світу уроку –до образного власного «Я» –саме так можна визначити шлях учня, який він долає у своєму зростанні на уроці. Покликання літератури –через переживання, співпереживання розвивати особистість учня, його духовну сутність. З огляду на таку позицію в рекомендаціях МОН України предмет літератури має викладатися як мистецтво слова. Такий підхід потребує вводити інноваційні технології, які психологічно спонукали б до активної діяльності...детальніше

Комментариев нет:

Отправить комментарий